Βήμα 28-8-11: Γνώμες, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Τα
συν και τα πλην του νέου νόμου
Σχόλιό μου: ΤΟ ΜΕΓΑ ΠΛΗΘΟΣ, ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ
Το προηγούμενο ακαδ. έτος το Υπουργείο Παιδείας
αναζήτησε πλείστα όσα στατιστικά στοιχεία, τα οποία, πιστεύω ότι έχουν
αποσταλεί από όλα τα Ιδρύματα. Εν συντόμω καταγράφονται και στις εσωτερικές
αξιολογήσεις και εκθέσεις των Τμημάτων από τις ΟΜΕΑ-ΜΟΔΙΠ, που λειτουργούν από
το 2007, όσο και από τις εκθέσεις της ΑΔΙΠ (μαύρα μάτια κάναμε αναμένοντες τους
εξωτερικούς αξιολογητές- απ᾽ ό,τι εικάζεται θα προσέλθουν για την αξιολόγηση
του νέου νόμου στο τέλος της τετραετίας). Μέσω του έργου των ΜΟΔΙΠ, θα μπορούσε
το Υπουργείο να εξαγάγει μερικά απλά στοιχεία για το πλήθος των φοιτητών και τη
δυνατότητα υλοποίησης του καθημερινού εκπαιδευτικού έργου, συγκρίνοντας αριθμό
φοιτητών, χωρητικότητα αιθουσών σε έδρανα, όχι απλά καθίσματα (κάπου πρέπει να εναποθέσει ο φοιτητής την τσάντα, το βιβλίο και τον υπολογιστή του), αριθμό
μελών ΔΕΠ (έστω με 10ωρη διδασκαλία- κάποιοι έχουν μεγαλύτερο ωράριο) σε ένα
εύρος ωρολόγιου προγράμματος 8 πμ./10μ.μ., μία λειτουργία που επισυμβαίνει σε
κάθε εξεταστική με μόνο δίωρη/τρίωρη χρήση του κάθε εξαμήνου. (Μία ιδέα περί
του πλήθους θα μπορούσε να πάρει και από την ημέρα των φοιτητικών εκλογών, στις
οποίες προσέρχεται κατά τεκμήριο το 1/10 των ενεργεία και των επί πτυχίω
φοιτητών). Σ᾽ αυτή την πράξη θα έπρεπε να υπολογίσει και την απαίτηση της
διδασκαλίας της ξένης γλώσσας σ᾽ όλα τα εξάμηνα (και όχι βέβαια σε ακροατήρια
200, 300 φοιτητών). Σημειώνω ότι σε κάποιες σχολές έχει καταργηθεί πλήρως η
ξένη γλώσσα, λόγω ελλείψεως ΕΕΔΙΠ Ι, ενώ αρκετοί ΙΔΑΧ καλύπτουν αυτήν την
ανάγκη στοιχειωδώς για τα τέσσερα πρώτα εξάμηνα. Κι αφού ώς τώρα το Υπουργείο
μιλούσε περί των «καρεκλών» των πρυτάνεων, τώρα, ελπίζω, να διασκέπτεται για τα
έδρανα των φοιτητών, ώστε να μην ανατραπεί εν τη πράξει η εθνική συναίνεση, που
σε μένα- λάθος να κάνω, να επιτιμηθώ όχι με 33 μετάνοιες αλλά με 60 (όσες και
τα χρόνια) και έτι πλέον- θύμισε το αλισβερίσι φοιτητικών παρατάξεων για το
ποιός θα «πάρει» πρόεδρο και ποιός γραμματέα. Εκτός κι αν έχει συμβεί ΤΟ ΜΕΓΑ
ΘΑΥΜΑ. Είθε!
11.30
Το σχόλιό σας απεστάλη με
επιτυχία και θα δημοσιευθεί κατόπιν αξιολόγησης από τον αρχισυντάκτη.
Δέσπω Αθ. Λιάλιου
Mετά από 4.30 ώρες δεν αξιολογήθηκε!- αξιλογήθηκε στις 9.
Mετά από 4.30 ώρες δεν αξιολογήθηκε!- αξιλογήθηκε στις 9.
Επί υβριστικού (της ανωνύμου) σχολίου στο παραπάνω άρθρο του κ. Μπαμπινιώτη, ημέτερο σχόλιο
28-8-11, 9, μη αξιολογηθέν εισέτι:
Ο κ.
τ. Πρύτανης μπορεί, και το λέω ταπεινά σα μαθήτρια (γιατί, αν είχα σπουδάσει
στην Αθήνα, θα τον είχα καθηγητή) να έχει μια λαμπρότατη καριέρα τώρα στα νέα
ΑΕΙ, καθότι προβλέπεται και μισθός για τους συνταξιούχους καθηγητές, αν διάβασα
καλά στο προσχέδιο, γιατί νομοσχέδιο δεν έφτασε ποτέ στα ΑΕΙ. Εξάλλου από πού
να το μάθουν οι των ΑΕΙ πρυτανικές αρχές; Δεν συμμετείχαν στα 40 (πάλι αν
διάβασα καλά) δείπνα. Πού θα πάει, έστω κι έτσι, θα τη βγάλουνε την άκρη. Όσο
για το ΑΠΘ (και την εικόνα του, αν τη χαλούν, τη χαλούν οι καιροσκόποι
βεζύρηδες) στην απαίτηση των φοιτητών για αναβολή των εξετάσεων, η Σύγκλητος,
στις 24-8-11 το πρωί, τοποθετήθηκε αρνητικά, με πρόταση του κ. Πρύτανη. Εξάλλου
ο κ. Μυλόπουλος δεν είχε ενδώσει (κι ήταν ο μόνος από τα επτά υποψήφια
πρυτανικά σχήματα πριν από ένα χρόνο) και στην απαίτηση των φοιτητικών παρατάξεων
για αναβολή των πρυτανικών εκλογών. Τότε οι υπόλοιποι μιλούσαν για τα «παιδιά»
(κι υπάρχουν Πρακτικά για το γεγονός 12/13 (;) Μαϊου 2010), τώρα εκ του ασφαλώς
προσπαθούν να απεκδυθούν του παρελθόντος υβρίζοντές τον για κομματισμό
ανωνύμως, για φιλοδοξίες ποικίλες, σάμπως και να πρέπει να τους ρωτήσει, ή να
πάρει την άδειά τους ή του Υπουργείου. Με τέτοιο ήθος θα έλθει η άλλη μέρα...
Ε, με συγχωρείτε, δεν φταίνε τα «παιδιά».
Το σχόλιό σας απεστάλη με
επιτυχία και θα δημοσιευθεί κατόπιν αξιολόγησης από τον αρχισυντάκτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου